راهنمای خرید کابل باتری به باطری ماشین

راهنمای خرید کابل باتری به باطری ماشین

گاهی اوقات باتری ماشین مشکل پیدا کرده و به هر دلیلی خودرو روشن نمی شود. یکی از بهترین روش ها برای اینکه ماشین با باتری معیوب را بدون تعویض باطری روشن کنیم باتری به باتری خودرو است. اما برای باتری به باطری کردن نیاز به کابل هایی ویژه داریم که در این مقاله به بررسی راهنمای خرید کابل باتری به باطری ماشین می پردازیم.

انواع مختلف کابل باتری به باطری ماشین

اما کابل هایی که برای باتری به باطری ماشین مناسب هستند و در راهنمای خرید کابل باتری به باطری ماشین جای می گیرند؛ انواع مختلفی دارند که بر اساس ویژگی های عبور جریان و آمپر باطری ماشین تقسیم بندی می شوند. از این انواع می توان اشاره کرد به:

کابل مناسب برای باتری های 500 آمپری

سیم باتری به باتری برای باطری های 600 آمپر

کابل های متناسب با باتری ماشین 800 آمپری

کابل های مخصوص باتری 1000 آمپر

هر کدام از این کابل ها باید متناسب با باتری خریداری شوند تا بتوانید به خوبی باتری به باتری را انجام دهید. البته در این میان لازم به ذکر است که مهم ترین ویژگی کابل ها این است که باید هسته آن ها از جنس مس باشد که فلز مس به کار رفته در آن نیز باید کاملا خالص باشد. این مسئله که همراه آن آلومینیوم است برای اینکه آمپراژ آن بالاتر رود صرفا نقش فریب را دارد.برای خرید کابل باتری به باطری ماشین باید به چه نکاتی توجه کرد؟برای اینکه بتوانید به خوبی باتری به باطری کنید باید ویژگی های کابل مورد نظر را به خوبی در نظر بگیرید. از اصلی ترین ویژگی هایی که باید برای کابل در نظر گرفت می توان اشاره کرد به:طول کابل برای باتری به باتری طول کابل از مهم ترین مواردی است که باید در نظر بگیرید. چرا که در صورتی که طول آن کوتاه تر از حد مورد انتظار باشد نمی توانید به راحتی عمل باتری به باتری را انجام دهید. البته که می توانید ماشین دوم را نیز نزدیک ماشین اول نمایید اما لازم است تا حداقل طور کابل را نیز رعایت نمایید که بالطبع اندازه بلند آن نیست اتلاف انرژی را بالا می برد.مناسب ترین طول برای کابل باتری به باتری بین 1.5 تا 2 متر است که هم اتلاف انرژی پایینی داشته و هم در شرایطی مانند یخ زدگی که امکان پارک نزدیک به هم وجود ندارد بسیار مناسب می باشد.

جنس کابل باتری

برای خرید کابل باتری به باطری در نظر گرفتن جنس آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کابل های مرغوب در بازار از جنس مس هستند چرا که فلز مس نسبت به آلومینیم دارای رسانایی و صرفه بالاتری است. البته در بازار کابل هایی با روکش مسی نیز ارائه می شود که کیفیت لازم برای یک باتری به باطری بی نقص را دارا نیستند.

عایق بودن گیره باتری

از دیگر مسائلی که باید در خرید کابل به آن دقت کنید این است که گیره های سوسماری حتما باید دارای دسته عایق باشند.

رنگ استاندارد برای مثبت و منفی کابل ها

کابل های باتری به باطری استاندارد برای خودرو دارای دو رنگ:

قرمز

مشکی

هستند که این دو رنگ هر کدام نماد یک قطب هستند. رنگ قرمز برای قطب مثبت و رنگ مشکی برای قطب منفی باتری به کار می رود. از این رو در هنگام خرید باید مراقب باشید تا باتری از استاندارد درستی برخوردار باشد.

قطر مناسب برای کابل

یکی دیگر از مسائلی که در هنگام انتقال جریان نقش مهمی را ایفا می کند؛ قطر کابل است. قطر کابل باتری به باتری از این رو حائز اهمیت است که اگر اندازه مناسبی نداشته باشد می تواند اتلاف انرژی را به شدت بالا برده و سبب درست شارژ نشدن باتری و یا فشار بیش از حد به باتری و دینام ماشین دوم شود. از این رو لازم است تا در هنگام خرید کابل باتری باطری خودرو به اندازه مناسب قطر آن توجه کافی را داشته باشید.به طور معمول برای کابل های مسی که برای ماشین های معمولی استفاده می شوند قطر بین 4 تا 6 بسیار مناسب می باشد.

اهمیت انتخاب جنس مناسب برای گیره اتصال

از دیگر مواردی که در راهنمای خرید کابل باتری به باتری خودرو باید به آن اشاره شود جنس گیره های اتصال است. گیره های اتصال باید دارای جنس مناسبی باشند تا اتصال بین دو باتری برای انتقال جریان به خوبی صورت بگیرد. به گیره های اتصال اصطلاحا گیره سوسماری گفته می شود که در بازار در دو جنس مسی و آلومینیمی موجود هستند.جنس مسی برای گیره کابل باتری بهباطری ماشین از آنجا که مس دارای رسانای الکتریکی بالایی است، بالطبع انتخاب آن سبب می شود تا بتوانید جریان الکتریکی بیشتری را به باتری معیوب هدایت کنید و بازدهی بیشتر و اتلاف انرژی کمتری دارد.جنس آلومینیومی گیره سوسماریجنس آلومینیومی دارای کیفیت کمتری به نسبت جنس مسی می باشد اما همچنان باتری به باتری قابل انجام است.

اهمیت استحکام فنر گیره اتصال

گیره کابل دارای فنری بوده که مسئولیت نگه داشتن دو سر را در هنگام اتصال به سر باتری دارد. از این رو باید از استحکام آن مطمئن باشید تا در مواقع حساس با جدا شدن ناگهانی باعث دغدغه شما نشود.

راهنمای باتری به باطری

بعد از راهنمای خرید کابل باتری به باطری ماشین نوبت به اصل کار یعنی باتری به باتری کردن ماشین می رسد. اما این کار نیاز به راهنمای جداگانه و آموزش حرفه ای دارد.

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید کابلی مناسب و ویژه را برای باتری به باطری کردن ماشین استفاده نمایید به یک راهنمای خرید کابل باتری به باطری ماشین نیاز دارید. از این رو در این مقاله به بررسی این موضوع و کابل مناسب برای باتری به باطری ماشین که برای آن باید ویژگی هایی نظیر جنس، طول و … در نظر گرفته شود پرداخته شد.

سوالات متداول راهنمای خرید کابل باتری به باطری ماشین

کابل باتری به باتری را از کجا می توانم تهیه کنم؟

بهتر است برای تهیه این کابل به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا از خرید کابل تقلبی جلوگیری شود.

آیا می توان کابل باتری را ساخت؟

بله اما می توان آن را با حالتی بسیار به صرفه تر از فروشگاه ها تهیه کرد.

آیا کابل های متفاوت در باتری به باتری تاثیری متفاوت دارند؟

بله به نسبت کیفیت این جریان می تواند کم و زیاد شود.

اشتراک گذاری